Hoe ik ben begonnen met gezonder leven

 

In de zomer van 2015 heb ik besloten om veel gezonder te gaan leven, niet dat ik erg ongezond was, maar het kon beter! Ik was al ongeveer een jaar geen lid meer van een sportschool omdat de verschillende fitness lessen daar niet goed samen vielen met mijn lesrooster.

In september opende er een nieuwe sportschool bij mij in de straat, veel groter dan degene waar ik eerst heen ging. Hier is dan ook een zaal waar je een les via video kunt volgen, bijvoorbeeld Step, Cardio, Buikspieren etc. Het is natuurlijk wel wat anders dan met een man of 20 les krijgen van een coach, maar ik vind het erg handig dat ik kan gaan wanneer ik maar wil. Gewichttraining en fitness zijn dan ook een belangrijk onderdeel van mijn dagelijks leven geworden.

Training

Ik heb me natuurlijk gelijk ingeschreven en ga sindsdien regelmatig sporten. Ik ben begonnen met 3 keer per week, tegenwoordig is dan 4 of 5 keer per week. Wat voor trainingen ik doe lees je later in andere artikelen. Maar wanneer je gaat sporten moet je natuurlijk ook beter en gezonder gaan eten, nou ben ik altijd al dol geweest op koken, dus dat was niet echt een probleem. Echter was ik geen grote fan van groenten, en ja, die zijn stiekem toch wel erg gezond…

Tot mijn grote verbazing ben ik nu dol op groenten, oké niet alle soorten hoor, maar ik kan gerust een paar keer per week courgette, bloemkool of prei eten. Ik heb nu ook regelmatig behoefte aan een grote kom verse groentensoep of een bordje courgette, dat had niemand verwacht.

Aangezien ik iemand ben die dol is op tussendoortjes, en dan vooral de soort met erg veel suiker of zout, moest ik daar iets aan gaan veranderen. Gelukkig zijn er genoeg gezonde snacks te vinden als je eenmaal weet waar je naar moet zoeken. Het leukste is natuurlijk om zelf lekkere tussendoortjes te maken, dit is dan vaak ook veel gezonder omdat je weet wat erin gaat. Ik zal regelmatige tips geven voor lekkere en gezonde snacks zodat ook jij kunt stoppen met snoep en chips.

No Candy

Ieder lichaam is anders en daarom is het erg belangrijk om niet zomaar klakkeloos iemand « na te doen ». Ik ga jullie uitleggen hoe ik gezonder ben gaan leven, wat ik eet en hoe ik sport. Hierbij geef ik tips en recepten als inspiratie. Heb je erg veel overgewicht? Dan kun je je het beste laten begeleiden door een dokter of diëtist. En misschien heeft jouw lichaam wel meer of minder vet of koolhydraten nodig dan het mijne, luister daarom naar je eigen lichaam en doe wat voor jou het beste is.

Het is belangrijk om je te realiseren dat dit niet iets is dat je in één dag kunt doen, gezonder gaan leven heeft tijd nodig, en je zult bijna elke dag weer iets nieuws leren en iets aanpassen in je leven.

voeljegezonder

 

Share on Facebook0Pin on Pinterest5Tweet about this on Twitter